m-health: In mobile we trust!

Το «next big thing» που αναφύεται και έχει όλα τα εχέγγυα για πλήρη αποδοχή, είναι οι εφαρμογές υγείας στις οποίες έχουν γίνει άλματα καινοτομίας και δημιουργικής σκέψης, ενώ από την ίδια τη φύση τους βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος  όσον αφορά στο πλατύ κοινό.

Φυσικά, το μεγαλύτερο βάρος έχει δοθεί στην έννοια της τηλεϊατρικής και τις λύσεις που μπορεί να προσφέρει, όσον αφορά διαγνωστικές εξετάσεις εξ’αποστάσεως, βοηθώντας απομονωμένους πληθυσμούς να βρίσκονται σε επαφή με ιατρικό προσωπικό, το οποίο μπορεί να αξιολογήσει την κατάσταση της υγείας τους.

Η βιομηχανία της υγείας έχει κατανοήσει πλήρως τους δρόμους που ανοίγονται σε αυτόν τον τομέα και πρόσφατη έρευνα της Visiongain, αποτιμά την αγορά αυτή στα 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2014. Σε επίπεδο πολιτικής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά  ότι η πλήρης αξιοποίηση του δυναμικού της κινητής υγείας, θα μπορούσε να εξοικονομήσει 99 δισ. ευρώ από δαπάνες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αρχής γενομένης από το 2017.

Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, οι μέθοδοι πρόληψης και διάγνωσης έχουν πλέον, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, τη δυνατότητα παρακολούθησης δεικτών υγείας σε πραγματικό χρόνο, ενώ έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους υλοποιήσεις που ενσωματώνουν και διαδραστικές λειτουργίες, επεμβαίνοντας σε κρίσιμες καταστάσεις όταν απειλούνται οι ζωτικές λειτουργίες, του υπό παρακολούθηση ατόμου.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι, πέρα από το ιατρικό επίπεδο, αρκετές εφαρμογές και υλοποιήσεις επικεντρώνονται στις δυνατότητες προστασίας και παρακολούθησης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων πληθυσμού, όπως παιδιά και ηλικιωμένοι, οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες επίβλεψης και ασφάλειας.

mobile-marketing

Mobile marketingCustomers are mobile

Στο υπερ-συνδεμένο περιβάλλον όπου καλούμαστε να «κατοικήσουμε», αρχίζει να χτίζεται η έννοια της «μαζικής εξατομίκευσης». Πάροχοι και brands προσπαθούν να δημιουργήσουν ουσιαστικότερες σχέσεις με τους καταναλωτές στη λογική «marketing of one». Τα brands πρέπει να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα από την απλή κατασκευή εφαρμογών, ενώ οι πάροχοι πρέπει να αξιοποιήσουν καλύτερα τα δεδομένα που ήδη έχουν στα χέρια τους. Όσοι από αυτούς πέτυχαν να βάλουν το mobility ψηλά στην ατζέντα των δραστηριοτήτων τους, έχουν ήδη δει ενθαρρυντικά αποτελέσματα από την αξιοποποίηση των δεδομένων που παραχωρούν οι πελάτες τους, διαμορφώνοντας στοχευμένες επικοινωνίες και προσωποποιημένες υπηρεσίες, με κύριο άξονα εκείνες που βασίζονται στην τοποθεσία, όπου βρίσκεται ο χρήστης.

Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας η επίτευξη σωστής ισορροπίας μεταξύ εξατομίκευσης και … «εισβολής», προκειμένου να αποφευχθεί η αντίδραση των καταναλωτών. Αυτή η ενότητα θα ασχοληθεί με το πώς πάροχοι και brands μπορούν να επωφεληθούν από τη χρήση big data, analytics, gamification, την τεχνολογίας εντοπισμού θέσης και τη διαδραστικότητα, με τελικό στοχο την εξατομίκευση της εμπειρίας του πελάτη.

Θα παρουσιαστούν επίσης πλατφόρμες, αλλά και βέλτιστες πρακτικές σε μια αγορά στην οποία οι ελληνικές επιχειρήσεις διακρίνονται σε διεθνές επίπεδο.