4th Infocom Apps 2014: Moving App-wards: The Multi Screen Challenge!
Η γενική αίσθηση είναι ότι η ανάπτυξη εφαρμογών για smartphones έχει ήδη φτάσει σε πολύ υψηλό επίπεδο. Μερικοί μάλιστα, πιστεύουν ότι αγγίζει πλέον τα όρια του commodity. Υπάρχουν βέβαια αρκετές προσεγγίσεις: Κάποιοι θεωρούν ότι περάσαμε από την «επανάσταση» στην «εξέλιξη», ενώ κάποιοι προσδοκούν πολλά όχι τόσο από αυτή καθ’ αυτή την τεχνολογική «επανάσταση» των applications, τα οποία είναι απλά το μέσο, αλλά την επανάσταση που αυτή φέρνει στον τρόπο της ζωής και της δουλειάς μας.
Τέλος, υπάρχουν και αυτοί που ισχυρίζονται ότι όλα αυτά δεν είναι παρά μια μαγική εικόνα, η οποία συνήθως εκφράζεται και αναπαράγεται απ’ όσους βρίσκονται εντός του οικοσυστήματος.
Όπως συμβαίνει συνήθως η πραγματικότητα των αριθμών έχει περισσότερο δίκιο απ’ όλους! Όλα δείχνουν ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια «εξέλιξης». Τα smartphones δεν καταλαμβάνουν περισσότερο από το 30% της πελατειακής βάσης των δικτύων κινητής, ενώ τα tablets μόλις ξεκίνησαν να μπαίνουν στη συνείδηση των καταναλωτών ως «must have device» και αναμένεται την επόμενη τριετία να καταγράψουν εξαιρετικές πωλήσεις, την ίδια στιγμή που οι Smart TVs πληθαίνουν στα ράφια και το θεώρημα των «πολλαπλών οθονών» επανέρχεται δυναμικά.
Οι οιωνοί είναι, λοιπόν, άριστοι για τα application, τα οποία πρωταγωνιστούν σε μία τεχνολογική κούρσα η οποία έχει ήδη ξεκινήσει, αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού και δημιουργεί συνεχώς νέες ανάγκες, δίνοντας «out of the box» λύσεις, τόσο σε επίπεδο καταναλωτών, όσο και σε επίπεδο επιχειρήσεων. Ο στόχος όμως είναι πολύ μεγαλύτερος, αφού όλο το οικοδόμημα βασίζεται πάνω στην έννοια της κινητής ευρυζωνικότητας, που αλληλεπιδρά με τις εφαρμογές: τις στηρίζει, αλλά και ενδυναμώνεται από αυτές.
Όλοι οι stakeholders της Mobile αγοράς, προσβλέπουν στην εξέλιξη των Apps, γιατί μέσα από τις εφαρμογές προκύπτουν λύσεις που κάνουν ευκολότερη τη δουλειά ή τη ζωή του χρήστη, αυξάνουν τις πωλήσεις των συσκευών και δημιουργούν data traffic για τα δίκτυα.
Apps for Business: The mobile Company era!
H μεγάλη αλλαγή που καταγράφεται σταδιακά, αφορά στην υιοθέτηση των εφαρμογών ως εργαλείων για την αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων, καθώς οι τελευταίοι -μέσω των εφαρμογών- μπορούν να μεταφέρουν το εταιρικό περιβάλλον στην οθόνη του smartphone ή του tablet τους.
Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και οργανισμοί μετεξελίσσονται, εφαρμόζοντας στο λειτουργικό τους μοντέλο λύσεις αποϋλοποίησης υποδομών με τη βοήθεια του cloud, και μεγιστοποιούν την ευελιξία του προσωπικού, με κύριο άξονα την κατάργηση των χωροταξικών περιορισμών και των νεκρών χρόνων. Γιατί, είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι αυτοί οι δυο παράγοντες μειώνουν την παραγωγικότητα όσων εργαζομένων βρίσκονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα εκτός του κύριου χώρου εργασίας.
Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά η πρόκληση είναι τεράστια, κυρίως στον τομέα της τήρησης του ισοζυγίου τυποποίησης και προσαρμοστικότητας. Aντίστοιχες είναι οι προκλήσεις μεταξύ online και offline εφαρμογών, ενώ και ο τομέας της ασφάλειας έχει πλέον εξελιχθεί από «κρίσιμο» σε «καθοριστικό» παράγοντα.
Υπάρχουν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις που διακρίνονται στους συγκεκριμένους τομείς. Για την ακρίβεια οι περισσότεροι θεωρούν ότι είναι ο τομέας με την μεγαλύτερη ανάπτυξη στα επόμενα χρόνια διότι εκτός από τις βασικές εφαρμογές ή πλατφόρμες υπάρχουν ανάγκες για εξειδικευμένες εταιρικές εφαρμογές.
Σ‘ αυτή την ενότητα, εκπρόσωποι των εταιριών που αναπτύσσουν εφαρμογές Enterprise Mobility θα κληθούν να παρουσιάσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στο εταιρικό περιβάλλον και τις λύσεις που προτείνουν, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα των υλοποιήσεών τους.
What’s App? Apps for People!
Όμως, οι εφαρμογές, απευθύνονται σε πραγματικούς ανθρώπους με ποικιλία αναγκών σ’ ένα τεράστιο εύρος ενδιαφερόντων. Τα applications είναι αυτά που οδηγούν τον κόσμο του web και του “e” στον κόσμο του mobility και του “m”. Ουσιαστικά, δηλαδή, συνδέουν την προσφορά πληροφορίας με την άμεση ζήτηση του mobility.
Κι όπως από πολλά χρόνια συμβαίνει με το web, και σ’ αυτόν τον τομέα οι εφαρμογές έχουν ήδη αρχίσει να διαμορφώνουν τάσεις και διακριτές κατηγορίες.
Πρώτα, βεβαίως, σε προτιμήσεις έρχονται τα παιχνίδια, τα οποία προπορεύονται σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως, το m-health –από την άλλη- σώζει ζωές… Οι εκπαιδευτικές εφαρμογές αρχίζουν, να υιοθετούνται στην Ελλάδα από εκπαιδευτικά ιδρύματα ακόμα και στο επίπεδο της βασικής εκπαίδευσης, ενώ οι πληρωμές και η διαχείριση λογαριασμών ολοκληρώνονται πλέον με μερικά αγγίγματα της οθόνης του tablet ή του smartphone.
Τέλος, από το περιβάλλον της φορητής επικοινωνίας δεν θα μπορούσε να λείπει η «βασίλισσα του σαλονιού», η τηλεόραση η οποία προσαρμόζεται στον τρόπο και τις συνήθειες του σύγχρονου τηλεθεατή.
Η εξελιγμένη τηλεόραση, εκτός από τη νέα πνοή που έδωσε στις φορητές συσκευές, προσφέρει και νέες πηγές εσόδων τόσο για τους παρόχους περιεχομένου, όσο και τους παρόχους δικτύου.
The StartApp Nation: Ο μύθος και η πραγματικότητα!
Εκτός από τους καθιερωμένους παίκτες που δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα του b2b, οι περισσότερες εφαρμογές προέρχονται από μικρές εταιρείες σε βαθμό που η ανάπτυξη των applications είναι κατά μεγάλο ποσοστό συνυφασμένη με την έννοια των startups.
Έτσι, ουσιαστικά μιλάμε για ιδέες που -σε πρώτη φάση τουλάχιστον- αναζητούν μια στέγη και βασικές υλικοτεχνικές υποδομές για να κάνουν τα πρώτα βήματα προς την υλοποίηση. Τον τελευταίο χρόνο έχουν ξεκινήσει αρκετές πρωτοβουλίες πάνω στη φιλοσοφία της δημιουργίας κοινών χώρων, στους οποίους συστεγάζονται αρκετές ομάδες startupers και μοιράζονται τις βασικές υποδομές. Εκπρόσωποι αυτών των πρωτοβουλιών θα αναλύσουν στους παρευρισκόμενους, συμμετέχοντας σε ένα πρωτότυπο πάνελ, τους λόγους, τις σκοπιμότητες και τα πλεονεκτήματα που επιβάλουν τέτοιες μορφές οργάνωσης.
Βέβαια, πέρα από οποιαδήποτε καλή πρόθεση, καλές ιδέες και συνεργατικά μοντέλα ο απώτερος σκοπός είναι η προστιθέμενη αξία που μπορεί να παραχθεί και, φυσικά, το επιχειρηματικό κέρδος, προς το οποίο αποβλέπει κάθε νυν ή επίδοξος επιχειρηματίας.
Υπάρχει, άραγε, κάποιος συγκεκριμένος και ασφαλής δρόμος προς αυτό; Και ποιά είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει μια ιδέα ώστε να μετεξελιχθεί σε επιτυχημένη επιχείρηση; Σε ποιο βαθμό μία συγκεκριμένη ιδέα έρχεται να καλύψει πραγματικές ανάγκες; Είναι όντως, η δημιουργία εφαρμογών άρρηκτα συνδεδεμένη με τις start up; Κι αν ναι, ποιοι είναι οι δρόμοι της ανάπτυξης; Πώς επιλέγουμε να διαθέσουμε τη δημιουργία μας: Free, Premium ή Fremium; Ποιο είναι το μοντέλο που συνδέει downloads και έσοδα; Αποτιμάται, τελικά, ο επιχειρηματικός κίνδυνος; Και είναι, επιτέλους, η Ελλάδα κατάλληλος τόπος για να ανθίσει η επιχειρηματικότητα ή από τη στιγμή που η αγορά είναι παγκόσμια, η εταιρία μπορεί -ή ενδεχομένως επιβάλλεται- να βρίσκεται εκτός συνόρων;
Τα ερωτήματα είναι πολλά… Οι προσκεκλημένοι της καταληκτικής ενότητας θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις και να αποκαλύψουν (στο μέτρο του δυνατού) στους συνέδρους τις βέλτιστες κατευθύνσεις, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εξέλιξη του πιο δραστήριου και δυναμικού κλάδου της αγοράς.
Παράλληλες εκδηλώσεις:
Παράλληλα με τις βασικές ενότητες, θα υπάρξουν πολλά workshops και εξειδικευμένες παρουσιάσεις, θα λειτουργήσει η έκθεση Appsland και σε συνεργασία με τον ΣΕΚΕΕ θα ανακοινωθούν οι τελευταίες λεπτομέρειες για την επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο MWC στη Βαρκελώνη.