5ο Συνέδριο InfoCom Mobile World & Αpps

Συσκευές – Υπηρεσίες – Λειτουργικά – Εφαρμογές – Δίκτυα

 

toutch

Mobility everywhere: The Touchn Go era!

 Το οικοσύστημα που έχει αναπτυχθεί γύρω από τα smartphones αποδεικνύεται εξαιρετικός καταλύτης για την καινοτομία. Συνδέοντας τους ανθρώπους με το διαδίκτυο, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας υποστηρίζουν μια διαρκώς αυξανόμενη ποικιλία νέων προϊόντων και υπηρεσιών που επηρεάζουν σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής μας. Αυτή η ταχύτατη ανάπτυξη θα μπορέσει να διατηρηθεί κατά τα επόμενα χρόνια; Ποιες ιδέες μπορούν να προκύψουν από τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς και πώς η βιομηχανία κινητής τηλεφωνίας θα πρέπει να εξελίσσεται ώστε να ανταποκρίνεται στις μελλοντικές απαιτήσεις;

 

mobusiness

1η ενότητα: Mobilizing business

Τα τελευταία χρόνια, οι περισσότερες επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους που θα δώσουν στους εργαζόμενους και τους συνεργάτες τους τη δυνατότητα να παραμένουν σε πλήρη επαφή με το εταιρικό περιβάλλον λειτουργίας, είτε βρίσκονται εντός, είτε εκτός φυσικής σύνδεσης μ’ αυτήν. Είναι, βέβαια, δεδομένο ότι λύσεις τύπου push ή redirect έχουν προ πολλού ξεπεραστεί, αφού αναπτύχθηκαν εξελιγμένες cloud-based πλατφόρμες, έτοιμες να ανταποκριθούν στις ανάγκες.

Αν και, θεωρητικά, όλα είναι λυμένα, η πράξη έχει την τάση να μας προσγειώνει αμείλικτα. Η μεταβίβαση δεδομένων από και προς το χρήστη, το επίπεδο ασφαλείας, η απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος, το BYOD, ο σχεδιασμός της εφαρμογής  και τέλος η ισορροπία κόστους-απόδοσης, όλα παίζουν το ρόλο τους.

Τα έξυπνα κινητά εξελίσσονται σε «ομφάλιο λώρο» επικοινωνίας με το περιβάλλον μας για ολοένα περισσότερες λειτουργίες, με πιο πρόσφατη τη σύνδεση με τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς: μπορούμε πλέον να κάνουμε συναλλαγές με τη βοήθειά τους, καθώς χρησιμεύουν και ως μέσο ταυτοποίησης. Ουσιαστικά, αναδεικνύονται στην πύλη που μας συνδέει με το ψηφιακό σύμπαν, μας κάνει πομπούς και δέκτες πληροφοριών και, φυσικά, εν δυνάμει αγοραστές για κάθε λογής προϊόντα και υπηρεσίες, προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τις συνήθειές μας.

Σ’ αυτή την ενότητα θα δούμε πώς μπορεί η σύγχρονη επιχείρηση να χρησιμοποιήσει τα applications για να αλλάξει τόσο τον τρόπο που λειτουργεί εσωτερικά, όσο και το πώς προσεγγίζει την αγορά.

 

need4speed

2η ενότητα: Need 4 speed!

Όλα τα παραπάνω μεγιστοποιούν την ανάγκη για απρόσκοπτη, γρήγορη και αξιόπιστη σύνδεση δεδομένων – μια ακόμη πρόκληση για τους παρόχους, οι οποίοι επικεντρώνουν τις δυνάμεις τους στην επίτευξη όλο και μεγαλύτερων ταχυτήτων με ακόμα καλύτερη κάλυψη, αφού οι χρήστες θεωρούν τη σύνδεσή τους, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, σχεδόν αυτονόητη.

Οι κατασκευαστές smartphones και tablets, από την άλλη πλευρά, αναζητούν τρόπους για να διαφοροποιηθούν στον αέναο αγώνα με στόχο την ενσωμάτωση υψηλών τεχνικών προδιαγραφών και την εξασφάλιση ανταγωνιστικής θέσης τόσο στο ράφι, όσο και τη συνείδηση των καταναλωτών. Τελικά, πόσο άνισος είναι ο αγώνας μεταξύ χαρακτηριστικών και τιμής και πόσο η ομοιογένεια του User Interface κάνει ουδέτερη την εμπειρία του χρήστη; Μήπως οι «φορετές» συσκευές, τα όλο και πιο δημοφιλή wearables, θα αποτελέσουν τον επόμενο πόλο έλξης και θα μεγαλώσουν τη νέα γενιά χρηστών και εφαρμογών;

Πάροχοι και κατασκευαστές θα αναλύσουν τη στρατηγική τους για το πώς οριοθετείται και πώς επιτυγχάνεται η εμπειρία του πελάτη.

 

m-factor

3η ενότητα: The “m” factor changes the world!

Πέρα από συσκευές και υποδομές, το «καύσιμο» που κινεί την οικονομία του οικοσυστήματος είναι οι εφαρμογές. Ουσιαστικά, είναι ο κατεξοχήν λόγος για τον οποίο αποκτά κάποιος ένα smartphone και ο μοναδικός για ένα tablet! Περίπου 3,2 εκατομμύρια εφαρμογές είναι σήμερα διαθέσιμες στα Application Stores, τις «βιτρίνες» για τις τρεις πλατφόρμες που κυριαρχούν στην αγορά. Ως εκ τούτου, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και τα περιθώρια για monetization ιδιαίτερα στενά. Όμως, την ώρα που αναρωτιέται κανείς αν η καινοτομία έχει εξαντληθεί πιά, κάτω από αυτόν τον τεράστιο όγκο, συνεχώς εμφανίζονται στο προσκήνιο προσεγγίσεις που εκπλήσσουν.

Επίσης, νέους δρόμους monetization ανοίγουν και οι εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου, οι οποίες -μέσα από ‘location based’ προσεγγίσεις και αλληλεπιδράσεις με τα κοινωνικά δίκτυα- μπορούν να φτάσουν σε πολύ υψηλά επίπεδα προσωποποιημένης πληροφορίας.

Φυσικά, ίσως το σημαντικότερο είναι η επανάσταση της καθημερινότητας, μέσα στην οποία όλο και συχνότερα εμπλέκονται οι κινητές εφαρμογές που διευκολύνουν την ζωή των πολιτών σε βαθμό που αρχίζουν να γίνονται αναπόσπαστο τμήμα τους.

 

Market Leaders! Mobile & Apps Awards

Στην καταληκτική ενότητα της ολομέλειας, στελέχη και εταιρείες που οδηγούν την αγορά,  θα μιλήσουν για το όραμά τους για μια συνδεμένη και χωρίς χωροταξικούς περιορισμούς κοινωνία. Θα δείξουν  τις ευκαιρίες, τις προοπτικές και τη μεταμόρφωση που καταγράφεται στις παραδοσιακές αγορές.

Το συνέδριο θα κλείσει με την τελετή «Mobile & Apps Awards» στην οποία θα βραβευτούν εταιρίες και πρόσωπα που συνέβαλλαν αποφασιστικά στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος και την ενδυνάμωση της αξίας του.

 

Παράλληλες ενότητες

 

mhealth

m-health: In mobile we trust!

Το «next big thing» που αναφύεται και έχει όλα τα εχέγγυα για πλήρη αποδοχή, είναι οι εφαρμογές υγείας στις οποίες έχουν γίνει άλματα καινοτομίας και δημιουργικής σκέψης, ενώ από την ίδια τη φύση τους βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος  όσον αφορά στο πλατύ κοινό.

Φυσικά, το μεγαλύτερο βάρος έχει δοθεί στην έννοια της τηλεϊατρικής και τις λύσεις που μπορεί να προσφέρει, όσον αφορά διαγνωστικές εξετάσεις εξ’αποστάσεως, βοηθώντας απομονωμένους πληθυσμούς να βρίσκονται σε επαφή με ιατρικό προσωπικό, το οποίο μπορεί να αξιολογήσει την κατάσταση της υγείας τους.

Η βιομηχανία της υγείας έχει κατανοήσει πλήρως τους δρόμους που ανοίγονται σε αυτόν τον τομέα και πρόσφατη έρευνα της Visiongain, αποτιμά την αγορά αυτή στα 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2014. Σε επίπεδο πολιτικής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά  ότι η πλήρης αξιοποίηση του δυναμικού της κινητής υγείας, θα μπορούσε να εξοικονομήσει 99 δισ. ευρώ από δαπάνες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αρχής γενομένης από το 2017.

Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, οι μέθοδοι πρόληψης και διάγνωσης έχουν πλέον, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, τη δυνατότητα παρακολούθησης δεικτών υγείας σε πραγματικό χρόνο, ενώ έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους υλοποιήσεις που ενσωματώνουν και διαδραστικές λειτουργίες, επεμβαίνοντας σε κρίσιμες καταστάσεις όταν απειλούνται οι ζωτικές λειτουργίες, του υπό παρακολούθηση ατόμου.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι, πέρα από το ιατρικό επίπεδο, αρκετές εφαρμογές και υλοποιήσεις επικεντρώνονται στις δυνατότητες προστασίας και παρακολούθησης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων πληθυσμού, όπως παιδιά και ηλικιωμένοι, οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες επίβλεψης και ασφάλειας.

 

mmarketing

Mobile marketing: Customers are mobile

Στο υπερ-συνδεμένο περιβάλλον όπου καλούμαστε να «κατοικήσουμε», αρχίζει να χτίζεται η έννοια της «μαζικής εξατομίκευσης». Πάροχοι και brands προσπαθούν να δημιουργήσουν ουσιαστικότερες σχέσεις με τους καταναλωτές στη λογική «marketing of one». Τα brands πρέπει να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα από την απλή κατασκευή εφαρμογών, ενώ οι πάροχοι πρέπει να αξιοποιήσουν καλύτερα τα δεδομένα που ήδη έχουν στα χέρια τους. Όσοι από αυτούς πέτυχαν να βάλουν το mobility ψηλά στην ατζέντα των δραστηριοτήτων τους, έχουν ήδη δει ενθαρρυντικά αποτελέσματα από την αξιοποίηση των δεδομένων που παραχωρούν οι πελάτες τους, διαμορφώνοντας στοχευμένες επικοινωνίες και προσωποποιημένες υπηρεσίες, με κύριο άξονα εκείνες που βασίζονται στην τοποθεσία, όπου βρίσκεται ο χρήστης.

Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας η επίτευξη σωστής ισορροπίας μεταξύ εξατομίκευσης και … «εισβολής», προκειμένου να αποφευχθεί η αντίδραση των καταναλωτών. Αυτή η ενότητα θα ασχοληθεί με το πώς πάροχοι και brands μπορούν να επωφεληθούν από τη χρήση big data, analytics, gamification, την τεχνολογίας εντοπισμού θέσης και τη διαδραστικότητα, με τελικό στόχο την εξατομίκευση της εμπειρίας του πελάτη.

Θα παρουσιαστούν επίσης πλατφόρμες, αλλά και βέλτιστες πρακτικές σε μια αγορά στην οποία οι ελληνικές επιχειρήσεις διακρίνονται σε διεθνές επίπεδο.